رسانه دیجیتال هیرو

ساخت وبلاگ

برنج ایرانی یکی از غذاهایی است که به شیوه های گوناگون سرو می شود. این ماده ی غذایی را می توان به صورت پلو پخت و به همراه مواد خوراکی زیادی همچون انواع حبوبات، انواع سبزیجات، و  پخت و از طرف دیگر به صورت چلو پخت. چلو را می توان با انواع خورش ها و انواع کباب ها سرو کرد. یکی از خورش های خوش مزه و دوست داشتنی که به همراه چلو مصرف می شود خورش قیمه سیب زمینی است. خورش قیمه یکی از غذاهای پر طرف دار در میان ایرانیان می باشد. که در آماده کردن آن می توان از چاشنی خورش قیمه استفاده کرد. این خورش از غذاهای اصیل ایرانی است و معمولا یکی از خوراک های اصلی است که حداقل هفته ای یک بار بر سر سفره های خانواده های ایرانی خود نمایی می کند. این غذای لذیذ و دوست داشتنی در کنار خوشمزگی دارای خواص بسیار زیادی است و خوردن آن می تواند فواید زیادی را برای بدن به ارمغان آورد. در این مقاله به ۱۰ مورد از بهترین خواص خورش قیمه سیب زمینی پرداخته شده است.

 

افزایش تقویت عمومی بدن با خورش قیمه سیب زمینی

خورش قیمه حاوی ویتامین A و C  است و از این رو می تواند قوای عمومی بدن را افزایش دهد و آن را تقویت نماید. از طرف دیگر باید بدانید که خورش قیمه سیب زمینی دارای مواد مغذی فراوانی است که می تواند برای ترمیم استخوان های شکسته ی بدن مفید واقع شود.

 

10 مورد از بهترین خواص خورش قیمه سیب زمینی

  • درمان کم خونی با خورش قیمه سیب زمینی

خورش قیمه سیب زمینی دارای مقدار زیادی آهن است و از این و می تواند برای درمان کم خونی ماده ی غذایی بسیار مفیدی باشد. از این رو به افراد مبتلا به کم خونی و همینطور بانوان ایرانی که بعضا به شدت با این مشکل مواجه هستند توصیه می شود که بیش از پیش به این ماده ی غذایی گرایش داشته باشند.

 

  • تقویت مو با مصرف خورش قیمه سیب زمینی

به گفته ی متخصصان تغذیه و کارشناسان حوزه ی سلامت یکی از خواص بی نظیر خورش قیمه سیب زمینی این است که از ریزش مو جلو گیری می کند و از طرفی سبب تقویت آن می گردد.

 

  • سایر خواص خورش قیمه سیب زمینی

از دیگر خواص خورش قیمه سیب زمینیی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پیشگیری و درمان یبوست
  • افزایش قوای جنسی به خصوص برای آقایان
  • تقویت بینایی
  • پیشگیری از اختلال اوتیسم
  • کمک به رفع استرس و افسردگی
  • استحکام استخوان ها
  • افزایش انرژی بدن

طرز تهیه

پیاز را خرد کرده و در کمی روغن سرخ می کنیم، وقتی پیاز طلایی رنگ شد، گوشت را به پیاز داغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، حرارت را کم می کنیم و می گذاریم گوشت آب بیندازد، وقتی آب گوشت تبخیر شد، لپه را که از قبل خیسانده ایم به همراه زردچوبه، ادویه خورش قیمه و فلفل به گوشت اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با گوشت خوب مخلوط شوند، بعد حدود ۲ لیوان آب می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را تنظیم می کنیم تا خورش با حرارت ملایم آرام آرام جا بیفتد. بهتر است در این مرحله در قابلمه را بگذاریم.

وقتی گوشت و لپه پختند، رب گوجه فرنگی را در ماهی تابه جداگانه با مقداری روغن تفت می دهیم و به خورش اضافه می کنیم. بعد لیمو امانی را پس از ایجاد چند سوراخ به داخل خورش می اندازیم. سپس ریشه ساییده زعفران را داخل خورش می ریزیم. در این مرحله نمک خورش را نتظیم می کنیم. برای طعم گرفتن و جا افتادن خورش حدود ۱ ربع تا ۲۰ دقیقه کافی است.

برای تزیین خورش قیمه، سیب زمینی را به صورت خلال در می آوریم، بعد آن را می شوریم و با پارچه ای تمیز خشک می کنیم. بعد داخل روغن سرخ می کنیم و زمان سرو خورش، از آن استفاده می کنیم.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 315 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت: 2:28

هر ساندویچ همبرگر از ۴ جز اصلی تشکیل می‌شود که بدون هر کدام از آنها، غذایی تهیه شده ناقص بوده و نمی‌توان به آن همبرگر گفت. برگر، نان همبرگر، سس و مخلفات مانند سبزیجات یا ادویه مخصوص همبرگر که درنهایت یک ساندویچ همبرگر را تشکیل می‌دهند.

نان همبرگر:

در گذشته از همان نان‌هایی که در هر منطقه پخته می شد، برای تهیه همبرگر استفاده می‌شد، اما بعدها نان همبرگر تغییر کرد و به شکل نان‌های صنعتی گرد اسفنجی با آردگندم که کمی طعم شیرین دارند تبدیل شد که امروزه جزو پرمصرف‌ترین نوع نان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نان جو، نان چاودار، نان‌های ادویه‌دار یا کنجدی نیز برای سرو همبرگر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال برخی افراد در منزل و با استفاده از گاز فردار، نان همبرگر خانگی خوشمزه و باکیفیت تهیه می‌کنند.

یکی از رموز تهیه نان‌ همبرگر مطبوع و با کیفیت، رعایت تناسب مواد اولیه می‌باشد. برخی از این مواد نقش مهم‌تر و حساس‌تری در تهیه نان دارند. به عنوان مثال خمیر‌مایه، که برای فعال شدن و عمل آمدن نیاز به مقداری شکر دارد. از طرفی افزودن مقادیر بالای شکر باعث مرگ و غیرفعال‌شدن خمیر‌مایه خواهد شد. همچنین نمک به کنترل فعالیت خمیر‌مایه کمک می‌کند و همان‌طور که در مورد شکر نیز صادق است، مقادیر بالای نمک یا افزودن نمک به صورت مستقیم بر روی خمیر‌مایه، آن را غیر‌فعال خواهد کرد.

نکته دیگر در مورد مواد اولیه مورد استفاده در پخت نان همبگر این است که در مورد برخی مواد اولیه نمی‌توان اندازه دقیقی ارائه کرد. به عنوان مثال، آرد که مقدار مصرفی آن در پخت نان‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و همیشه تاکید می‌شود که میزان آرد تقریبی بوده و باید تا اندازه‌ای به خمیر اضافه شود که خمیر به دست نچسبد. نسبت مواد میانی و یا مغز‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف مورد استفاده در تهیه نان نیز از مواردی است که بسته به ذائقه افراد بستگی دارد و نمی‌توان اندازه دقیقی برای آن‌ها تعیین کرد.

سس همبرگر:

سس‌های مورد استفاده برای همبرگر بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان از انواع سسها مانند سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ، سس مایونز، سس‌های پنیردار، سس‌های دودی (سس باربیکیو)، انواع سس خردل، سس ترش و تند و سس های میوه‌ای نیز در کنار ساندویچ همبرگر استفاده نمود. انتخاب سس به نوع برگر و سلیقه هر فرد بستگی دارد، اما استفاده از سس مایونز به عنوان سس اصلی ساندویچ و سس کچاپ به عنوان سس کنار غذا، شهرتی جهانی دارد.

افرادی که از رژیم‌های کم‌کالری پیروی می‌کنند می‌توانند به جای استفاده از این سس‌ها، از سس‌های رژیمی یا سس‌هایی که با پنیرهای رژیمی و کم‌چرب تهیه می‌شود در کنار انواع سس خردل استفاده کنند.

مخلفات همبرگر

ساندویچ همبرگر معمولا همراه با مخلفات متنوعی سرو می‌شود؛ یعنی در یک ساندویچ همبرگر از انواع سبزیجات شامل گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو، قارچ، کدو، کلم‌های مختلف، پیاز، سیر و سبزی‌های گوناگون می‌توان استفاده نمود. سبزیجات مورد استفاده در ساندویچ‌ها با توجه به نوع برگر، ادویه‌های به کار رفته در آن‌ها و همینطور سلیقه افراد انتخاب می‌شوند ولی در نهایت یار جدانشدنی برگرها، سیب زمینی سرخ شده است.

به جز این موارد انواع دورچین غذا مانند قارچ سوخاری، پیاز سوخاری، چیپس سیب زمینی و ... نیز در کنار انواع ساندویچ‌خت به خصوص ساندویچ همبرگر مصرف می‌شود.

 

ادویه مخصوص همبرگر:

شاید بارها تلاش کرده‌اید در منزل یک ساندویچ همبرگر خوشمزه و مشابه همبرگرهای بازاری تهیه کنید اما هربار به این نتیجه رسیده‌اید که خیر، هیچ همبرگری شبیه همبرگرهای آماده نیست!

شاید مهم‌ترین دلیل این اختلاف، تفاوت در ادویه‌جاتی باشد که معمولا در رستوران‌ها و فست‌ فودی‌ها از آن‌ها برای تهیه انواع ساندویچ‌ها استفاده می‌شود و شما از جزییات و ترکیبات آن‌ها بی‌خبر هستید. در ادامه این مشکل را رفع خواهیم کرد و راز و رمز تهیه ادویه مخصوص همبرگر را به شما خواهیم گفت.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 244 تاريخ : دوشنبه 28 مرداد 1398 ساعت: 21:57

 

برای انتخاب یک محصول برنج مناسب، داشتن اطلاعاتی در این زمینه به شما کمک بزرگی می‌کند تا حین خرید دچار اشتباه نشوید چراکه در حال حاضر نمونه برنج‌های زیادی در بازار به چشم می‌خورد که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برنج ایرانی دارند اما پس از پخت، کیفیتی که شما انتظارش را دارید به‌دست نخواهید آورد.

 

برنج

به همين‌خاطر شايد با خواندن اين گزارش بتوانيد از اين پس محصول برنجي را خريداري كنيد كه به ذائقه شما نزديك باشد.

 

خوش عطر و خوش طعم

برنج‌هاي ايراني با برندهاي متفاوتي به بازارعرضه مي‌شوند. برنج هاشمي، صدري، علي‌كاظمي، ندا، خزر، طارم، شيرودي و... بخشي ‌از معروف‌ترين برنج‌هاي ايراني هستند. برنج‌ها به‌واسطه نوع بذرشان به 2‌دسته پرمحصول و كم‌محصول تقسيم‌بندي مي‌شوند كه براي نمونه برنج هاشمي و صدري به‌خاطر محصول خوبي كه مي‌دهند در دسته برنج‌هاي پرمحصول قرار گرفته‌اند. در اين ميان برنج هاشمي، اگر اصل آن در بازار پيدا شود، جزو پرطرفدارترين محصولات برنج شناخته شده است، به اين خاطر كه پس از پخت، هم خوب ري مي‌كند و قد مي‌كشد، هم عطر خوبي دارد و هم در اصطلاح برنجكاران، خالي و بدون خورش هم مي‌شود آن را ميل كنيد. بد نيست بدانيد كه حين خريد اين نوع برنج و برنج‌هاي ايراني ديگر بايستي كمي دست به عصا و سختگيرانه وارد بازار شويد چراكه در كنار برنج‌هاي ايراني، بازار داغ برنج‌هاي خارجي و شباهت‌هايي كه با محصول برنج اصيل ايراني دارند باعث مي‌شود تا مشتريان حين خريد دچار مشكل شوند؛ برنج‌هايي كه به‌خاطر دارا بودن مواد مضر مثل آرسنيك سلامت افراد را در طولاني‌مدت به خطر مي‌اندازند.

 

راه‌هاي تشخيص برنج خوب

يكي از ويژگي‌هاي برنج خوب اين است كه پس ازدم گذاشتن، برنج‌ها يك اندازه باشند، خوب قد بكشند و عطر خوبي هم داشته باشند اما اين موضوع به تنهايي نمي‌تواند ملاك ما براي خريد نمونه مناسبي از برنج ايراني باشد. درواقع برنج خوب، برنجي است كه در وهله اول پوك نباشد. براي تشخيص اين موضوع كافي است مقداري برنج را زير دندانتان بجويد. اگر برنج خيلي زود زيردندانتان شكست و آسياب شد بدانيد كه برنج خوبي نيست اما اگر برنج سفت بود وخيلي ديرشكست بدانيد كه برنج مرغوبي است. طول برنج مرغوب حدود يك‌سانتي‌متر است و رنگ روشني دارد و بدون رگه‌هاي طولي و عرضي است.

 

راه ديگرتشخيص برنج ايراني، عطري است كه اين برنج دارد. شما مي‌توانيد‌ مشتي ‌برنج‌ برداريد و خيلي‌خوب عطرآن را بو بكشيد. اگر برنج عطر خوبي داشت، معلوم است كه شما برنج خوبي را انتخاب كرده‌ايد اما اگر با بوكشيدن متوجه عطر برنج نشديد، بهتراست كه مقداري ازبرنج را در دهانتان بجويد و مزه كنيد. اگر عطر برنج زير دندانتان مشخص شد اين نشان مي‌دهدكه انتخاب شما درست بوده. به‌همين‌خاطر ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه فقط به بو كردن برنج اكتفا نكنيد چراكه بعضي از فروشندگان بي‌انصاف در بازار، با آسياب‌كردن مقداري برنج اصل ايراني گرد آن را به محصولي ديگر مي‌زنند و شما با استنشاق آن محصول ممكن است دچار اشتباه در خريد خود شويد. البته عده‌اي از فروشندگان هم هستند كه با تركيب مقداري برنج ايراني باكيفيت با برنج نامرغوب سعي مي‌كنند مشتري را گمراه كرده و سود خوبي به جيب بزنند. در اين حالت بهتر است كه شما قبل از خريد، اين مشكل را حل كنيد. چطور؟ كافي است مشتي برنج از كيسه برداريد وكف دست‌تان به دانه‌هاي برنج دقت كنيد. اگر دانه‌ها هم‌اندازه نبودند مطمئن باشيد كه برنج تركيب شده. در اين حالت ممكن است شما شاهد مقداري برنج چاق و كوتاه يا برنج شكسته با مقداري برنج خوب و باكيفيت باشيد. البته از ديگر ويژگي‌هايي كه يك برنج ايراني باكيفيت دارد اين است كه زير شكم دانه‌هاي برنج سفيد نباشد.

 

موضوع ديگري كه حين خريد برنج بايد به آن توجه كنيد قديمي بودن يا در اصطلاح كهنه‌بودن برنج است؛ برنج كهنه ‌خشك‌تر از برنجي است كه به‌طور مثال امسال برداشت‌شده. اين برنج رطوبتي ندارد و زماني كه شما برنج را طبخ مي‌كنيد، برنج، آب را به خوبي‌ به‌ خود مي‌گيرد و در زمان دم‌كشيدن قد مي‌كشد اما برنجي‌كه امسال برداشت شده به‌خاطر اينكه در انبار نمانده و هنوز مقداري رطوبت در دانه‌هاي برنج وجود دارد، حين پخت به خوبي ري نمي‌‌كند. يادتان هم نرود كه برنج خوب و با كيفيت علاوه بر داشتن همه اين ويژگي‌ها، طعم نسبتا شيريني‌ دارد و نشاسته‌اش هم زياد است.

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 275 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت: 21:29

میوه عناب که ظاهری شبیه به سنجد دارد میوه خوش طعمی ست که در ایران همواره بصورت خشک مصرف می شود.  خراسان جنوبی رتبه اول در تولید عناب را  در کشور به خود اختصاص داده است. خراسانی ها عناب را خرمای قرمز هم می‌نامند، چرا که هم  طعم شیرینی داشته و هم یک هسته مانند خرما دارد.

 

این محصول گلکوه از میوه های عناب و زرشک (خراسان) که پس از  برداشت ،‌ضدعفونی و خشک شده اند تهیه شده است. در هر باکس دمنوش عناب و زرشک گلکوه ، 20 عدد تی بگ قرار داده شده و هر تی بگ 1.8 گرم وزن دارد. هر تی بگ برای تهیه دو فنجان دمنوش مناسب است.

 

این میوه که در نواحی کوهستانی بیشتر به بار می نشیند تقویت کننده لوله گوارش بوده و مرهمی برای بیماری های کبدی همچون کبد چرب به حساب می آید. عناب که سرشار از ویتامین A،B،C و همچنین آهن و فسفر است در طب سنتی برای درمان سرفه و سرماخوردگی به کار می رود. بهبود زخم ها، آرامش بخشی، رفع گلو درد از کاربردهای درمانی دیگر این گیاه دارویی خوشرنگ به شمار می آید.

 

زرشک نیز که همچون عناب سوغاتی از خراسان است سرشار از آنتی اکسیدانها بوده و تصفیه کننده خون می باشد. زرشک عمل هاضمه را بهبود می بخشد، خونریزی های قاعدگی را منظم می کند و در پیشگیری از ایجاد سنگ صفرا موثر است.

 

این دمنوش ریتم قلب راتنظیم و خون را تصفیه میکند و از طرفی عرق شبانه را نیز کاهش می دهد. برای اثر گذاری بهتر این دمنوش، آنرا بین وعده های غذایی میل کنید.

طرز تهیه دمنوش زرشک

 

برای تهیه دمنوش زرشک، ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه شسته شده را در قوری بریزید سپس ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید به خوبی دَم بکشد. می‌توانید مقداری عسل طبیعی یا نبات نیز به این دمنوش اضافه و میل کنید.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 334 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت: 21:10

برنج مجلسی معطر سورت شده

برای تهیه غذاهای ایرانی اصلی ترین ماده مورد نیاز برنج می باشد. خصوصا خورشت های ایرانی همانند قورمه سبزی را باید همراه با برنج ایرانی سرو کرد. برنج سورت شده پردیس دارای کیفیت پخت عالی و عطری بی‌نظیر می باشد  که در وزن ۱۰ کیلوگرم به بازارعرضه شده است.

 

برنج منبع عالی از ویتامین ها، مواد معدنی مانند نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر، آهن و ریبوفلاوین به حساب می‌آید. فیبر موجود در برنج به عنوان یک اسفنج عمل کرده و به راحتی و به آسانی وارد روده‌ها می شود. موادی که دارای فیبر هستند قند و چربی را کمتر اما سریعتر جذب بدن می‌کنند؛ لذا  قند و چربی در خون کاهش خواهند یافت.

 

برنج یکی از مهم ترین مواد موجود در هر سفره‌ی یک ایرانی است پس باید در انتخاب نوع مناسب آن اهمیت زیادی به خرج داد. برنج پردیس علاوه بر طعم خوبش، خواص زیادی را نیز دارا می باشد و نباید از وعده های غذایی حذف شود.

 

شرایط نگهداری برنج:

 

بهترین شرایط برای رشد و تکثیر تخم های آفت برنج، گرما و رطوبت است؛ پس باید این محصول را در محلی خشک و خنک نگهداری کرد. روش های مختلف دیگری از جمله اضافه کردن نمک نیز برای کاهش آفات برنج بسیار موثر می باشد.

 

برنج مرغوب باید خشک باشد؛ به طوری که زیر دندان شما له نشود بلکه بشکند. وقتی آن را کف دست می‌ریزید و بو می‌کنید، بوی مطبوعی داشته باشد و دانه‌های آن شکسته نباشند. برنج پردیس از این ویژگی ها برخوردار است.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 182 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1398 ساعت: 1:59

زعفران اسم تجاری کلاله‌های گلی با نام علمی .Crocus sativus L است. کلاله در واقع قسمتی از مادگی است که در قسمت میانی گل وجود دارد. زعفران یا همان طلای سرخ یک ماده خوراکی گران‌قیمت است و پرورش آن در بخش کشاورزی، تجارتی با ارزش محسوب می‌شود. یکی از مشکلات در مورد تجارت و خرید و فروش زعفران، تشخیص اصل بودن آن است. مسلماً با فروش زعفران تقلبی پول زیادی به دست افراد متقلب می‌آید. شاید برای بسیاری از خریداران دشوار باشد که بتوانند زعفران اصلی را از زعفران تقلبی تشخیص دهند. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از پرداخت هزینه زیاد بابت خرید زعفران، متوجه شود که سرش کلاه رفته است و آنچه که خریده، زعفران تقلبی بوده است. با شناخت روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی می‌توانید جلوی سودجویی فروشندگان متقلب را بگیرید.

 

فروشنده زعفران هاتی کارا

زعفران هاتی کارا با کیفیت باورنکردنی، طعم بی نظیر و رنگ خاصی به غذاها بخشیده است. فروشنده زعفران هاتی کارا این محصول را به فروش خوبی رسانده است.

زعفران هاتی کارا در بسته بندیهای چند گرمی شامل زعفران است و نشاسته و کمی نمک به آن اضافه شده است .

زعفران هاتی کارا دارای طعم بی نظیر زعفران در اکثر چاشنی های غذایی مورد استفاده بوده است.

زعفران هاتی کارا دارای ویژگی های بی نظیری مانند:

 

فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمیایی است.

از زعفران طبیعی و خالص تهیه و تولید شده است.

بهداشت مواد غذایی در آن رعایت شده است .

در بسته بندی های خاص و منحصر به فرد آماده استفاده است.

زعفران محصولاتی اماده شده هستند که شما در سرعت بخشیدن برای درست کردن یک غذای لذیذ یاری میکنند.

این پودرها توسط فروشنده زعفران هاتی کارا در فروشگاه ها و هایپر مارکت ها فروش فوق العاده خوبی داشته است.

ویژگی های یک فروشنده پودر عفران هاتی کارا چه میتواند باشد؟

فروشنده پودر زعفران هاتی کارا باید کاملا مسلط به ویژگی های محصول نامبرده باشد.

ویژگی هایی همچون موارد قابل استفاده و کاربردی از پودر زعفران هاتی کارا، خاصیت های درمانی و دارویی، اطلاع از قیمت ها و از همه مهم تر داشتن برخورد و روحیه محترمانه با مشتری و داشتن صبر و شکیبایی در پاسخ دادن به سوالات مشتری.

محصول وقتی به فروش عالی میرسد که فروشنده آنرا به خئبی به مشتری عرضه کند و از هر نظر اورا برای خرید پودر زعفران سر شوق آورد.

 

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 232 تاريخ : جمعه 25 مرداد 1398 ساعت: 1:57

 

در دوران بارداري، كالري و موادمغذي بيشتري براي مادران و جنين در حال رشد مورد نياز است. بنابراين براي پيروي از يك رژيم غذايي سالم و متعادل برنامه ريزي كنيد. همچنين از مصرف موادغذايي سرشار از قند و چربي اجتناب شود، زيرا اين موادغذايي فاقد ارزش غذايي بوده و در افزايش وزن موثر است. همچنين اجتناب از مصرف اين موادغذايي مي تواند در كمك به كاهش سوزش معده و سوء هاضمه در دوران بارداري مفيد باشد.

 

آهن

در دوران بارداري ميزان آهن بيشتري براي توليد سلول هاي قرمز خون براي مادر و جنين مورد نياز است. بانوان باردار روزانه به ۲۷ ميلي گرم آهن نياز دارند. براساس اداره مكمل هاي غذايي ايالات متحده، گوشت گاو، مرغ و ماهي از منابع سرشار از آهن به حساب مي آيند، همچنين آهن موجود در اين موادغذايي به راحتي قابل جذب خواهد بود. اين موادغذايي همچنين منبع خوبي از پروتئين بوده كه براي رشد و نمو جنين لازم است. در دوران بارداري از مصرف كوسه، اره ماهي و ماهي خال ماهي به دليل ميزان بالاي جيوه اجتناب كنيد، زيرا باعث آسيب رساني به جنين خواهد شد. همچنين سبزيجات سبز و مغزهاي آجيل از منابع خوب آهن به حساب مي آيند.

 

اسيدفوليك

بانوان باردار به اسيدفوليك بيشتري براي جلوگيري از پيشرفت نقايص لوله عصبي از جمله اسپينا بيفيدا در كودك نياز دارند. ميزان توصيه شده روزانه اسيدفوليك در دوران بارداري ۶۰۰ ميكروگرم است. غلات صبحانه، اسفناج، نخود، مارچوبه، لوبياي شمالي بزرگ، برنج سفيد و بروكلي از منابع خوب اسيدفوليك به حساب مي آيند. براي نمونه، نصف فنجان اسفناج منجمد حاوي ۱۰۰ ميكروگرم اسيدفوليك بوده، همچنين همين ميزان از برنج سفيد داراي ۶۵ ميكروگرم اسيدفوليك است. از ديگر منابع اين ويتامين مي توان به موز، پاپايا، نان، برگ چغندر و بادام زميني اشاره كرد.

 

كلسيم

در دوران بارداري، مادر و جنين براي كمك به استحكام دندان ها و استخوان ها به كلسيم غذايي نياز دارند. نياز توصيه شده كلسيم در دوران بارداري ۱۰۰۰ ميلي گرم است. از بهترين منابع كلسيم مي توان به موادغذايي لبني از جمله ماست، شير و پنير اشاره كرد. فرآورده هاي كم چربي يا بدون چربي را انتخاب كنيد. همچنين براي جلوگيري از مسمويت غذايي و آسيب به جنين از محصولات پاستوريزه استفاده شود.

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 24 مرداد 1398 ساعت: 2:52

گردو یک غذای بسیار متنوع است. شما می توانید گردو را جایگزین نان های سوخاری در سالاد کنید، و یا به عنوان چاشنی به غذاها اضافه کنید و یا به جو دوسر اضافه کنید و به عنوان یک میان وعده آن را بخورید. در اینجا چند روش عالی برای اضافه کردن گردو به طعم غذای شما وجود دارد.

 

1- استفاده از گردو به عنوان یک منبع غنی پروتئین

خوردن کم پروتئین می تواند بسیار شیرین و خسته کننده باشد. مهم است بدانید که زمانی که از گردو در غذای خود استفاده می کنید، عطر و طعم آن را به خوبی نگه دارید و سعی کنید از نمک و روغن کمتری در پخت و پز استفاده کنید. شما می توانید به جای پخت و پز با سس های سنگین، سرخ کردنی ها، و ... برای طعم دار کردن غذا، از گردو برای طعم دار کردن و اضافه کردن چربی های سالم استفاده کنید. شما می توانید در مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت خوک یا ماهی از گردو برای طعم دار کردن آنها استفاده کنید. در حال حاضر شما به راحتی می توانید گردو کامل و یا خرد شده و پاک شده را از بیرون خریداری کنید.

 

2- استفاده از گردو در شیرینی ها و نان برنجی

شیرینی، نان و برنج اغلب به عنوان مواد غذایی سیر کننده استفاده می شود. مشکل این است که کربوهیدرات های تصفیه شده مانند شیرینی ها، نان سفید و برنج سفید می توانند قند خون را افزایش دهند. اگر این غذاها را بیش از حد مصرف کنید، وزن خود را نیز افزایش خواهید داد. دفعه بعد که شما برای نهار سوپ داشتید و یا از سرخ کردنی ها استفاده کردید، با خوردن گردو می توانید مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید و میزان مصرف فیبر خود افزایش دهید.

 

3- استفاده از گردو به عنوان میان وعده

می توانید گردوها را به عنوان یک میان وعده بخورید و یا آنها را به میوه اضافه کنید. گردو را در یک مخلوط کن خرد کنید و به ماست، جو دوسر، اضافه کنید. گردوها جایگزین خوبی برای شیرینی ها و مکمل های غذایی، دانه کتان و کره آجیل ها هستند. از گردو می توانید در سالاد استفاده کنید تا میزان چربی اشباع شده را کاهش دهد.

 

 

 

آیا خوردن گردو موجب افزایش وزن می شود؟

بسیاری از مردم بر این باورند که چون گردو بیشتر از چربی ساخته شده است، نباید آنها را بخورند، زیرا این کار باعث چاق شدن آنها می شود. این درست نیست. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که افرادی که به طور معمول از آجیل ها اما به مقدار متعادل استفاده می کنند افزایش وزن کمتری نسبت به کسانی که آجیل نمی خورند دارند.  اضافه کردن چربی های سالم مانند گردو به رژیم غذایی شما می تواند یک راه عالی برای اضافه کردن فیبر، پروتئین و چربی اشباع شده به بدن باشد.

 

هنگامی که شما گردو را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، مهم است بدانید که نباید در مصرف گردو زیاده روی کنید. همیشه قبل از خوردن غذا، برچسب مقدار گردوی موجود در مواد غذایی حاوی آنها را بخوانید. استفاده بیش از حد گردو باعث بالا رفتن کالری در بدن شما می شود که می تواند باعث افزایش وزن شود.

 

همچنین در نظر داشته باشید که گردو دارای کالری قابل توجهی می باشد و مصرف دو تا 4 عدد از آن می تواند کالری مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 277 تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت: 15:30

کشمش پلو مجلسی را می‌توان به صورت ساده درست کرد و در کنار آن مرغ سرخ شده قرار داد یا گوشت مرغ را پس از آبپز کردن، به صورت ریش ریش درآورد و همراه با مخلوط کشمش، لابه لای برنج آبکش گذاشت. این غذا مناسب ذائقه افراد علاقه‌مند به غذاهای شیرین است.

پلوی مخلوط در انواع مختلفی همچون مانی پلو، مرصع پلو، شیرین پلو و ... وجود دارد و هر یک به منطقه‌ای از کشور ایران منسوب هستند. کشمش پلو نیز یکی از انواع پلو مخلوط است که از ترکیب برنج آبکش با کشمش درست می‌شود، گاهی نیز به آن مرغ و گوشت می‌افزایند تا میزان کالری آن افزایش یابد. کشمش پلو ساده و بدون گوشت غذایی گیاهی محسوب شده که به راحتی درست می‌شود.

کشمش یکی از تنقلاتی است که همراه با برنج، انواع سالاد و پودینگ به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو می‌شود. این ماده غذایی به تنهایی یا در ترکیب با انواع آجیل و از جمله نخودچی، میان وعده‌ای سالم است. ترکیب کشمش با انواع شیرینی و کیک، باعث حفظ رطوبت محصول نهایی شده و طعم و مزه آن را بهبود می‌بخشد.

 

مواد لازم

برنج ۳ پیمانه

کشمش ۲ پیمانه

کره ۴ قاشق غذاخوری

زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری

هل ۱/۲ قاشق چایخوری

دارچین ۲ قاشق چایخوری

پودر زنجبیل ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

دستور تهیه:

 

برنج را حدود ۳-۲ ساعت با مقداری آب و نمک خیس کنید.

کشمش را پاک کرده و ۱۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید. سپس آن را در صافی بریزید تا آب آن خارج شود. برای این منظور می‌توانید از دو نوع کشمش زرد و قهوه‌ای یا فقط از یک نوع کشمش استفاده کنید.

کره را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.

کشمش‌ها را در تابه ریخته و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید تا کمی پف کنند، ولی مراقب باشید کشمش‌ها نسوزند.

نمک و ادویه‌ها را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا بوی ادویه‌ها بلند شود. اگر مخلوط خیلی خشک بود مقداری کره یا روغن به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کشمش پلو مجلسی

 

یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. آب برنج را دور بریزید و برنج خیس خورده را به قابلمه اضافه کنید.

نمک آب برنج را بچشید و اگر لازم بود مقداری نمک به آن اضافه کنید.

حدود ۱۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا برنج روی حرارت زیاد بجوشد و نرم شود.

با دست چند دانه برنج را تست کنید اگر اطراف آن‌ها نرم شده بود و وسط آن‌ها هنوز کمی سفت بود، برنج را آبکش کنید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن در آن بریزید. چند کفگیر برنج آبکش در قابلمه ریخته، سپس چند قاشق از مخلوط کشمش روی آن بریزید. همه برنج و مخلوط کشمش را به همین ترتیب به صورت لایه به لایه به قابلمه اضافه کنید.

در انتها کمی برنج آبکش در تابه حاوی مخلوط کشمش بریزید و با قاشق هم بزیند تا باقیمانده ادویه‌ی موجود در تابه با برنج مخلوط شود سپس آن را در آخرین لایه به قابلمه اضافه کنید.

اطراف برنج را جمع کنید تا به شکل هرمی درآید، با ته کفگیر چند سوراخ در برنج ایجاد کنید.

درب قابلمه را بسته و حرارت را متوسط کنید. پس از ۱۰ دقیقه که در قابلمه بخار ایجاد شد، روی درب قابلمه دمی قرار دهید و حرارت را ملایم کنید.

حدود ۴۵-۴۰ دقیقه صبر کنید تا برنج دم کشیده و آماده سرو شود

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت: 15:11

چین اول معطرتر است یا دوم؟

بعضی از کشاورزان پس از برداشت اول و چیدن ساقه برنج، با آبیاری مجدد یا استفاده از آب باران (دیم)، از همان کشت اول محصول دومی را به دست می‌آورند که به آن چین دوم می‌گویند. بسته به نوع کاری که کشاورزان برای  کاشت و برداشت این برنج می‌کنند کیفیت چین دوم متفاوت است. در صورت دیمی بودن آن کیفیتش هم کمتر خواهد بود ولی با آبیاری و کوددهی مناسب، این برنج معطر است و طعم خوبی پیدا می‌کند که البته به پای کشت دوم نمی‌رسد. به برنج چین دوم، در زبان‌های محلی، دونوج،‌ راتون و جگل می‌گویند.

 

روش تشخیص برنج یک‌دست و برنج مخلوط

نکته مهم هنگام خرید برنج حتی از نوع مرغوبش این است که محصول از یک نوع باشد و به اصطلاح قاطی نداشته باشد. اگر برنج قاطی داشته باشد، پخت آن هم سخت می‌شود و تا خانم‌های خانه‌دار روش پخت آن به دستشان بیاید، برنج به ته کیسه رسیده است!

 

برای تشخیص برنج خوب و اصیل کافی است مقداری از آن را کف دست بگیرید و با دقت برنج‌ها را ببینید که یک اندازه و یک رنگ باشند. اگر جنس برنج باریک و استخوانی است، همه دانه‌ها باید این جوری باشند.

 

گر برنج کهنه می‌خرید همه آن‌ها به یک اندازه تیره باشند. اگر دانه سالم می‌خرید ببینید برنج شکسته و خردشده و پوک وجود نداشته باشد. حالا که برنج را می‌بینید توجه کنید که کپک نزده باشد و آفت نداشته باشد. همچنین همان آزمایش دستی سنجش عطر و بو این جا هم به کار می‌آید. برنج مخلوط عطر کمتر و متفاوت‌تری دارد.

 

حیف برنج مرغوب است که آبکش شود

دمپخت بهتر است یا آبکش؟ مسئله این است! برنج غیر از نشاسته، پروتئین و چربی، ویتامین هم دارد؛ بویژه ویتامین‌های مهم گروه ب مثل ویتامین بِ‌یک. وقتی برنج آبکش می‌شود این ویتامین‌ها که محلول در آب هستند بیشتر از دست می‌روند. بنابراین ارزش غذایی برنج کته بیشتر از آبکش آن است. برخلاف تصور افراد،‌ با آبکش کردن مقدار نشاسته برنج کم نمی‌شود؛ چون خود دانه برنج حاوی نشاسته است و تا برنج می‌بینید نشاسته هم وجود دارد اما چون طبع برنج سرد است همیشه بهتر است در کنار ان از مصرف زعفران غافل نشوید.

 

پس اگر اضافه وزن دارید،‌ مصرف آن را کم کنید مخصوصاً ته‌دیگ برنج را که پرچرب و پرکالری است.

 

 

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1398 ساعت: 2:57

طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی و خواص آن

دمنوش لیمو عمانی، یکی از نوشیدنی هایی است که دارای طبع سرد و خشک بوده و ترکیب آن با گیاهانی همچون گل گاوزبان و شوید می تواند برای تنظیم فشار و کلسترول خون مفید واقع شود. در این مقاله با طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی و خواص آن آشنا خواهید شد.

درچند سال اخیر گرایش به دمنوش‌های قدیمی زیاد شده، اکثر کافی شاپ‌ها بخش زیادی از منو‌های خود را به دمنوش‌ها اختصاص داده‌اند و هر روز هم به تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند به جای شیک‌های مختلف، هات چاکلت و قهوه اسپرسو یک فنجان دمنوش به لیمو بنوشند افزوده می‌شود.

 

شهر‌های مختلف ایران دمنوش‌های مخصوص به خود را دارند، به همین دلیل اگر برای صرف دمنوش به کافه‌های مختلف بروید دمنوش‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد که شاید اسم آن‌ها را برای اولین بار شنیده باشید. اغلب دمنوش‌ها حاوی رنگدانه، آنتی ‏اکسیدان‏ و ترکیبات ضدسرطان، ضددیابت، ضدفشارخون و ضدبیماری‌های قلبی - عروقی هستند، برخی از آن‌ها باعث کاهش خستگی و تمدد اعصاب شده و برخی تقویت ‏کننده معده، روده، کلیه و کبد هستند. متاسفانه برخی افراد به صورت روزانه از این دمنوش‌ها استفاده کرده و گاهی در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنند، اما دانستن این نکته ضروری است که دمنوش‌ها همچون برخی دارو‌های گیاهی یا شیمیایی عمل کرده و علاوه بر مزایای سودمند، اثراتی همچون کاهش یا افزایش قند یا فشار خون از خود نشان می‌دهند که ممکن است به نفع شما نباشد. در نتیجه دمنوش‌ها باید به میزان متعادل و با مشورت پزشک مصرف شوند.

 

برخی دمنوش‌های خانگی می‌توانند در کاهش کلسترول خون موثر واقع شوند. افرادی که بیماری قلبی دارند یا از مشکلات مربوط به فشار خون رنج می‌برند بهتر است با نظر پزشک، از این دمنوش‌های خانگی کمک بگیرند. دمنوش‌هایی مانند دم کرده لیمو عمانی و شوید می‌تواند در کاهش و کنترل کلسترول خون نقش زیادی داشته باشد. همچنین از ترکیب لیمو عمانی با گل‌گاوزبان می‌توان دمنوشی آرام بخش با رنگ و مزه بهتر تهیه کرد. دم کرده‌ی لیمو عمانی با چای یا گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌کرده‌ی آن با عسل یا نبات پیشنهاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه دو نوع دمنوش لیمو عمانی و خواص آن آشنا سازیم.

خواص دمنوش لیمو عمانی و گل گاوزبان

این دمنوش آرام بخش است.

برای پایین آوردن فشارخون مفید است.

برای رفع ناراحتی پروستات بسیار موثر است.

برای کاهش درد‌های ابتدای قاعدگی مفید است.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 174 تاريخ : يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت: 18:36

 

در حال حاضر مهم ترین و اصلی ترین روش نگهداری گوشت ، "انجماد " می باشد. انجماد گوشت اجازه می دهد که بتوانیم گوشت و فراورده های گوشتی  را با بهره گرفتن از روشهای اصولی انجماد و تداوم برودت مناسب به مدت زیادی نگهداری کنیم. حفظ میزان برودت لازم و انجماد مطلوب را در مراحل مختلف " تولید در کشتارگاه یا بسته بندی، نگهداری، نقل و انتقال، .... و بالاخره عرضه آن " را زنجیره سرد نامیدیم. یاد آور می شوم که هر گونه اختلال یا نقصان در مراحل مختف این زنجیره سرد، باعث بی نتیجه ماندن تلاش ها و سرمایه گذاری ها گردیده و منجر به فساد و خرابی گوشت خواهد شد.

سازمان دامپزشکی کشور و عوامل ذیربط، پیوسته برانجام مطلوب مراحل مختلف این زنجیره سرد، نظارت و کنترل مستمر دارند؛ تا در هیچ یک از این مراحل خللی ایجاد نشود و هیچ حلقه ای از این زنجیره قطع نشده و به اصطلاح پاره و مفقود نگردد. ولی بحث ما به حلقه آخر، یا آنجائی که این زنجیره به مصرف کننده فراورده ختم می شود، رسید؛ که در عمل از حیطه نظارتی دستگاه های مسئول خارج می باشد!

شاید بتوان آنرا معادل تمامی کارهای انجام شده در مراحل مختلف تامین گوشت منجمد دانست! راه حل و مقابله با این نقصان پیش آمده، به تنهائی از عهده سازمان دامپزشکی و یا هر ارگان مسئول دیگری خارج است؛ و لازم است که تمامی ارگانهای مسئول، اعم از اجرائی، ترویجی، نهاده های آموزشی و رسانه های جمعی و ...... با احساس مسئولیت خطیر، اقدامی جدی برای رفع مشکل مبذول دارند.

در این راستا، علاوه بر پیشنهاداتی که برای مسئولین امر وجود دارد بر خود لازم دیدم که نکاتی ضروری و عملی را به اطلاع دوستان عزیز، به عنوان مصرف کنندگان گوشت منجمد، برسانم؛ به امید آنکه قدمی هر چند کوچک و در جهت تنویر افکاربرداشته شود. لذا توصیه می شود که :

1-گوشت منجمد را از فروشگاه های معتبر و مجهز به فریزرهای مناسب و تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور و عوامل مسئول خریداری نمائید.

2- در خرید گوشت منجمد به دمای نگهداری گوشت دقت نمائید؛ که در شرایط مطلوب بالاتر از (18-) درجه سانتی گراد نباشد. دمای بالاتر از (12-) به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.

3-در خرید گوشت، به مهر و برچسب های روی بسته های گوشت و تأییدیه سازمان دامپزشکی کشور توجه نمائید.

4-در خرید گوشت منجمد، به تاریخ تولید و تاریخ انقضاء مصرف گوشت توجه نمائید که تاریخ مصرف آن هنوز معتبر باشد.

5-هر چند که تاریخ مصرف گوشت، تا آخرین روز درج شده بر روی بسته ها اعتبار دارد؛ ولی معمولا" تاریخ های انقضاء درج شده، برای شرایط کاملا" مطلوب نگهداری محاسبه میگردد. هر گونه نقصان در طول زنجیره سرد، ممکن است باعث کاهش طول مدت نگهداری گوشت گردد. لذا:

6-حتی الامکان سعی نمائید که از تاریخ تولید گوشت مدت زیادی نگذشته ، و مدت زمان زیاد تری از اعتبار تاریخ مصرف آن باقی مانده باشد.

7- در انتخاب بسته ها دقت نمائید که روکش نایلونی یا سلفون آن سالم باشد و کاملا" به جداره گوشت چسبیده و فاقد هر گونه فضای خالی باشد.

8- بسته های گوشت منجمد فاقد هرگونه خونابه و کریستال های یخ باشد. کریستال های بزرگ یخی، نشانه شرایط نا مناسب انجماد می باشند.

9- حتی الامکان قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با مصرف یک وعده یا روزانه باشد، تا مجبور به نگهداری گوشت خارج شده از حالت انجماد برای مصارف بعدی نباشید.

10- برای جلو گیری از به هم خوردن زنجیره سرد، درمسیر فروشگاه اینترنتی تا منزل یا محل مصرف، درخرید گوشت منجمد، نزدیک ترین فروشگاه های مناسب را انتخاب کنید.

11-برای انتقال گوشت منجمد به محل مصرف یا منزل، اگر استفاده از فریزر های سیار مقدور نباشد، از کلمن های مناسب استفاده نمائید و بلا فاصله بعد از رسیدن به منزل، بسته های گوشت منجمد را به فریزر منتقل کنید .

12-لازم است که دمای فریزرهای خانگی را کنترل نمائید که در شرایط مطلوب سرد تر از 18- باشد، ولی در دمای بالاتر از 12- بسته های گوشت به مدت زیادی قابل نگهداری نخواهند بود.

13- در هنگام مصرف و برای خروج از انجماد، بسته های گوشت را در قسمت یخچال (دمای4+ درجه سانتی گراد) قرار دهید تا گوشت به تدریج از انجماد خارج شود.

14- برای خروج گوشت منجمد از حالت انجماد، به هیچ عنوان بسته های گوشت را در دمای اطاق یا نزدیک بخاری و محیط گرم قرار ندهید.

15- اگر عجله ای در مصرف و پخت گوشت منجمد داشتید، و قبلا" پیش بینی نکرده اید وبسته گوشت را در زمان لازم برای خروج از انجماد در دمای یخچال(4+) قرار نداده اید، می توانید قطعات گوشت منجمد را جهت پخت، در ظرف پخت قرار داده و بپزید. گوشت پخته را می توانید به قطعات کوچک تر تقسیم کنید.

16- در نگهداری گوشت منجمد یا برای تقسیم گوشت به اندازه های کوچک تر، هر گز کاری نکنید که انجماد گوشت شل شود تا دوباره در فریزر قرار داده شود.

 

17- برای تقسیم کردن گوشت منجمد به قطعات کوچک تر، اگر دسترسی به امکانات مناسب تر ندارید، می توانید از وسایل برنده ای مثل ارّه آهنی یا کارد و چکش و امثال آن استفاده کنید.

18-اگر مجبور شدید گوشت را در حالت منجمد به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، برای نگهداری، هر قطعه را مجددا" در پوشش نایلونی یا سلفون قرار داده و سریعا" به فریزر منتقل کنید.

19-هر اقدام اضافی که بر روی گوشت انجام می شود، بخصوص با توجه به امکانات در دسترس خانگی، مقداری از عمر نگهداری گوشت را کم می کند؛ لذا توصیه می گردد مصرف بموقع گوشت مد نظر قرار گیرد.

تأکید بر چند تذکر مهم:

الف - گوشتی که از انجماد خارج شده است، بسیار زودتر از گوشت معمولی فاسد می شود؛ بنابراین سریعا" باید مصرف شود.

ب - هرگز گوشتی را که از انجماد خارج شده است برای نگهداری بیشتر مجددا" منجمد نکنید. چون علاوه بر اینکه خیلی زودتر فاسد می شود؛ بلکه چنین گوشتی فاقد ارزش لازم غذائی خواهد بود.

ج - اگر گوشت منجمد را چرخ نمائید، به سرعت خراب شده و ارزش غذائی خود را از دست می دهد. لذا اگر چنین گوشت چرخ کرده ای قابلیت مصرف داشته باشد، بایستی سریعا" مصرف گردد.

د - انجماد گوشت باید با حد اکثر سرعت ممکن صورت گیرد؛ که در سردخانه های مجهز مقدور می باشد. و خروج از انجماد بایستی به کندی صورت گیرد؛ که در یخچال های خانگی امکان پذیر می باشد.

در خاتمه یاد آوری می شود که: بسته بندی و انجماد گوشت در کارخانجات مجهز و پیشرفته ، تحت نظارت متخصصین امر و با رعایت کلیّه موازین فنی و بهداشتی صورت میگیرد تا به دست ما (مصرف کنندگان) برسد. و به جرأت می توان گفت از مطمئن ترین گوشت هائی است که در بازار عرضه می گردد. اگر مسائل و مشکلات تأثیر گذار بر آن کاسته شود، در عمل بهترین و اقتصادی ترین و سالم ترین روش تهیه و توزیع و نگهداری گوشت در سراسر جهان می باشد. در کشور ما نیز بهترین گزینه برای تأمین نیاز پروتئین هموطنان عزیز در اقصا نقاط بوده است که تحت نظارت سازمان دامپزشکی و در طول سالیان متمادی در جهت مطلوب تر شدن ، با استفاده ازامکانات پیشرفته و توان علمی مدیران متخصص و تلاش مستمر عوامل اجرائی انجام می گیرد. 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت: 17:57

خوراک میگو از انواع غذاهای دریایی خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این خوراک خوشمزه را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید, در ادامه این مطلب طرز تهیه خوراک میگو لذیذ و خوشمزه را آموزش می دهیم. 

خوراک میگو سرشار از کلسیم و پروتئین و ید می باشد و این غذای دریایی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است و شما می توانید آن را به همراه سبزیجات مختلف در منزل به راحتی یپزید. در طرز تهیه خوراک میگو در این آموزش از بادمجان و پیاز و هویج و فلفل دلمه ای و قارچ و میگو و کنسرو ذرت و آب لیمو و ادویه استفاده کرده ایم که این سبزیجات خوشمزه طعم متفاوت و بی نظیری را به خوراک میگو می دهند. 

با میگو می توانید غذاهای مختلف و متنوعی را بپزید. خوراک میگو و قلیه میگو و میگو پفکی از انواع غذاهای خوشمزه هستند که با توجه به خواص بیشمار میگو بهتر است این نوع غذا ها را در منزل بپزید.در مرحله اول دستور پخت خوراک میگو ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا پیاز طلایی رنگ شوند. 

سپس بادمجان نگینی خرد شده را به پیاز اضافه نمایید و بادمجان را مقداری تفت دهید. 

هویج را با دنده درشت به خوبی رنده کنید و هویج رنده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی تفت دهید سپس فلفل دلمه ای به صورت نگینی خرد شده را به سبزیجات اضافه کنید و تفت دهید. 

میگو را به همراه قارچ ورقه شده به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و حرارت گاز را مقداری زیادی کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا قارچ و میگو به مدت ۴ دقیقه به خوبی پخته شوند. 

توجه داشته باشید که اگر حرارت گاز کم باشد قارچ و میگو پخته نمی شوند و فقط آب می اندازند. در مرحله بعدی طرز تهیه خوراک میگو بعد از اینکه قارچ و میگو پخته شدند کنسرو ذرت را به همراه سیر رنده شده و فلفل سیاه و نمک به خوراک میگو اضافه کنید. 

زیر شعله گاز را خاموش کنید و آب یک عدد لیموی تازه را روی خوراک بریزید و برای سرو خوراک میگو را در ظرف مناسبی بکشید.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت: 4:26

ارزش غذایی ترشیجات

در نگاه اول ممکن است شما تصور نکنید که هر نوع مواد غذایی که در سرکه مخلوط شده حاوی مقدار زیادی مواد مغذی باشد، اما کاملا خلاف این است.فواید ترشی بسیار است. هر موادی که برای تهیه ترشی استفاده شده است، حاوی تقریبا همان محتوای تغذیه ای است که قبل از تهیه ترشی بوده است. آنها غنی از ترکیبات آنتی اکسیدان ها، پروبیوتیک ها، ویتامین هاو مواد معدنی می باشند و قرن هاست که  به عنوان بخشی از رژیم غذایی که “سالم”  است ثبت شده اند. هنگامی که سبزیجات تبدیل به ترشی می شود، هنوز حاوی تمام مواد مغذی است که پیش از آن بوده است، زیرا هیچ چیز جوشیده شده یا پخته نشده است. اما با توجه به نوع ترشی که می خورید، از مزایای سبزیجات آن  هنوز بهره می برید، زیرا مواد آن خام می باشد. امروزه به طور طبیعی به غذاهای تخمیر شده طبیعی با سرکه ( ترشی ها) از سوی کارشناسان تغذیه توجه زیادی می شود،  زیرا ممکن است باعث تقویت میکروبیوم روده شما شوند – باکتری ها و میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند. _ مواد غذایی در سرکه  با استفاده از یک فرآیند سالم حفظ می شوند که نه تنها باعث افزایش طول عمر مواد غذایی می شود بلکه باعث حفظ ارزش غذایی آن نیز می شود. 

 

ارزش ها ی غذایی و حفظ سلامتی

 

 

  • فواید ترشی: هویج

 

هویج سرشار از کاروتنوئید ها است، طی نتایج چندین بررسی، رژیم های سرشار از کارتنوئیدها، با کاهش خطر بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارند. هویج همچنین برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا ، کبد و مشکلات پوستی و چین و چروک نیز مفید می باشد. 

 

 

  • فواید ترشی:کلم

 

کلم غنی از مواد معدنی، به خصوص پتاسیم و ویتامین A، B6 و C  است. آن به عنوان یک ماده مقوی  و برای کمک به هضم مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

  • فواید ترشی:خیار

 

میوه خیار مقوی برای تحریک معده جهت هضم می باشد حاوی اوره، پپتیداز، پروتئاز و ویتامین A، B و C می باشد خیار می تواند برای درمان مشکلات پوستی، تورم و چین و چروک استفاده شود.  خیار  به عنوان خنک کننده و آبرسان نام برده می شود.

 

 

  • فواید ترشی:بادمجان

 

بخش زیادی از آن حاوی پتاسیم و فسفات می باشد . جهت درمان برای روماتیسم، بیماری های قلبی عروقی، چاقی، کلسترول بالا و یبوست استفاده می شود. همچنین کمک کننده به هضم، آبرسان، تسکین دهنده و آرام بخش است، کاهش زخم معده و به عنوان یک محرک خوب برای کبد و روده می باشد.

 

 

  • فواید ترشی:سیر

 

سیر ممکن است به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کرده باشد، زیرا آنتی بیوتیک قوی است، علاوه  بر این تحقیقات اخیر نشان داده است که سیر حاوی ویتامین A، B1، B2 و C است.

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 166 تاريخ : شنبه 12 مرداد 1398 ساعت: 4:08

خواص و مواد موجود در عسل

همانطور كه مي دانيد عسل طبیعی از قديمي ترين و نخستين شيرين كننده هايي است كه انسان استفاده كرده است و شامل قندهايي چون گلوكز، فروكتوز، مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريدسديم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن اينكه ويتامين هايي همچون B1 ، B2 ، B6 ، B3 ، B5 و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت هاي متفاوت در آن ديده مي شود.

 

علاوه بر موارد ذكر شده در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به همين جهت در حال حاضر زنبورهاي عسل يكي از بخش هاي اساسي و اصلي اقتصاد كشاورزي سالم به حساب مي آيند. از خواص عسل خاصيت ميكروب كشي آن است. عسل يك ضدعفوني كننده طبيعي است. تحقيقات انجام شده در سال هاي اخير نشان مي دهد كه گذاشتن آن بر روي زخم ها مانع عفونت مي شود. از آنجايي كه عسل حاوي مواد آنتي باكتريايي است مي تواند بخوبي باعث بهبود زخم ها شود.

 

زنبور عسل پيش از رسيدن به كندو در بين راه مقداري از آب شهد را جذب مي‌كند و چون شهد گل‌ها حاوي “50” تا “80” درصد آب است،‌ با اين عمل ميزان رطوبت عسل را به حدود 17 تا حداكثر25 درصد مي‌رساند، يعني حدودا از هر سه گرم شهدي كه زنبور عسل به كندو مي‌آورد، يك گرم عسل به دست مي‌آيد. البته عسل مناطق شمالي كشور به علت بالا بودن رطوبت هوا از آب بيشتري برخوردار است و لذا آبكي مي‌باشد، ولي عسل مناطق كوهستاني از آب كمتري برخوردار مي‌باشد.

 

زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به نام انورتاز را نيز به شهد اضافه مي‌كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته‌اي كه چهار پنجم وزن عسل را تشكيل مي‌دهند، عامل اصلي متبلور شدن يا شكرك ‌زدن عسل به شمار مي‌روند. لذا اين باور كه عسل غيرطبيعي شكرك مي‌زند صحيح نيست، بلكه دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي وجود دياستاز و همچنين

 

كربوهيدرات ها مي‌باشد. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل را به خود جذب كرده و باعث ته‌نشين شدن آن مي‌شود. مقدار گلوكز عسل هر چه بيشتر باشد، زودتر متبلور و ته‌نشين مي‌شود. اين خاصيت فقط در عسل‌هاي طبيعي و غيرتقلبي ديده مي‌شود، زيرا تنها عسل‌هاي طبيعي حاوي دياستاز هستند. مدت زمان شكرك زدن يا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل متفاوت است و حتي در مورد عسل اقاقيا به چهار سال هم مي‌رسد. در كشورهاي اروپايي عسل سفت شده و متبلور شده را بيشتر مي‌پسندند.

 

تشخيص عسل طبيعي و غيرطبيعي از طريق مزه كردن غيرممكن است. براي مصرف كننده يك را ه بيشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهايي است كه بدن در اختيارش گذاشته است. با چشمانش شكل ظاهري عسل را ارزيابي مي‌كند، با بيني‌اش آن را بو مي‌كند و با زبانش آن را مزه مي‌كند.در فروشگاه اینترنتی میتوان بهترین عسل ها را جستجو کرد.

 

اگر مجموعه خصوصيات باب طبعش بود و اگر عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، آن عسل واقعي است و ارزش آن را دارد كه بهايش را در حد معقول بپردازد. لازم به ذكر است مزه، عطر، طعم، رنگ و بوي عسل فقط مربوط به گل هر منطقه مي‌باشد و به نژاد زنبور عسل بستگي ندارد. نوع نژاد فقط در پركاري و كم‌كاري تاثير دارد.»

 

همان طور كه قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را كربوهيدرات‌ها تشكيل مي‌دهند و بقيه آن عبارت است از: پروتئين، املاح معدني، عناصر معطر، آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، گرده گل و آب. هر 100 گرم عسل 330 كيلوكالري انرژي توليد مي‌كند. لذا عسل، غذايي مقوي و انرژي‌زاست و به كمك دياستازهايش چربي‌هاي اطراف قلب را آب مي‌كند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 272 تاريخ : شنبه 12 مرداد 1398 ساعت: 3:57

چین اول معطرتر است یا دوم؟

بعضی از کشاورزان پس از برداشت اول و چیدن ساقه برنج، با آبیاری مجدد یا استفاده از آب باران (دیم)، از همان کشت اول محصول دومی را به دست می‌آورند که به آن چین دوم می‌گویند. بسته به نوع کاری که کشاورزان برای  کاشت و برداشت این برنج می‌کنند کیفیت چین دوم متفاوت است. در صورت دیمی بودن آن کیفیتش هم کمتر خواهد بود ولی با آبیاری و کوددهی مناسب، این برنج معطر است و طعم خوبی پیدا می‌کند که البته به پای کشت دوم نمی‌رسد. به برنج چین دوم، در زبان‌های محلی، دونوج،‌ راتون و جگل می‌گویند.

 

روش تشخیص برنج یک‌دست و برنج مخلوط

نکته مهم هنگام خرید برنج حتی از نوع مرغوبش این است که محصول از یک نوع باشد و به اصطلاح قاطی نداشته باشد. اگر برنج قاطی داشته باشد، پخت آن هم سخت می‌شود و تا خانم‌های خانه‌دار روش پخت آن به دستشان بیاید، برنج به ته کیسه رسیده است!

 

برای تشخیص برنج خوب و اصیل کافی است مقداری از آن را کف دست بگیرید و با دقت برنج‌ها را ببینید که یک اندازه و یک رنگ باشند. اگر جنس برنج باریک و استخوانی است، همه دانه‌ها باید این جوری باشند.

 

گر برنج کهنه می‌خرید همه آن‌ها به یک اندازه تیره باشند. اگر دانه سالم می‌خرید ببینید برنج شکسته و خردشده و پوک وجود نداشته باشد. حالا که برنج را می‌بینید توجه کنید که کپک نزده باشد و آفت نداشته باشد. همچنین همان آزمایش دستی سنجش عطر و بو این جا هم به کار می‌آید. برنج مخلوط عطر کمتر و متفاوت‌تری دارد.

 

حیف برنج مرغوب است که آبکش شود

دمپخت بهتر است یا آبکش؟ مسئله این است! برنج غیر از نشاسته، پروتئین و چربی، ویتامین هم دارد؛ بویژه ویتامین‌های مهم گروه ب مثل ویتامین بِ‌یک. وقتی برنج آبکش می‌شود این ویتامین‌ها که محلول در آب هستند بیشتر از دست می‌روند. بنابراین ارزش غذایی برنج کته بیشتر از آبکش آن است. برخلاف تصور افراد،‌ با آبکش کردن مقدار نشاسته برنج کم نمی‌شود؛ چون خود دانه برنج حاوی نشاسته است و تا برنج می‌بینید نشاسته هم وجود دارد اما چون طبع برنج سرد است همیشه بهتر است در کنار ان از مصرف زعفران غافل نشوید.

 

پس اگر اضافه وزن دارید،‌ مصرف آن را کم کنید مخصوصاً ته‌دیگ برنج را که پرچرب و پرکالری است.

 

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 314 تاريخ : جمعه 11 مرداد 1398 ساعت: 5:09

 چگونه مثل حرفه‌ای‌ها برنج بخریم؟

این روزها تشخیص برنج خوب سخت است! به دلیل وجود برنج پلاستیکی، قبل از کیفیت برنج، کشف اصالت آن مهم‌تر است. وقتی برای خرید به فروشگاه‌ اینترنتی یا حقیقی سری می‌زنید با گروهی از نشان‌ها و برندهای متنوع تجاری مواجه می‌شوید. آن موقع است که از خودتان می‌پرسید کدام برنج را بخرم؟

 

شاید اولین قدم برای انتخاب، تجربه‌ای است که از خرید قبلی داشته‌اید و الان دنبال برنجی هستید که خوب قد بکشد، دون باشد و به هم نچسبد و البته عطر و بویی هم به راه بیندازد که نگو و نپرس! نکته دیگر محاسبه دخل و خرج ماه یا سال است که در خرید و نه تشخیص برنج خوب و باکیفیت بسیار مؤثر است!

 

برنج ایرانی یا خارجی؟

روشن و مبرهن است که برنج ایرانی باکیفیت و ممتاز است اما قیمت برنج خارجی به مراتب ارزان‌تر است و به همین دلیل بعضی‌ها برنج هندی و پاکستانی می‌خرند که حتی نوع کم‌کیفیت آن خوب قد می‌کشد و دون می‌شود و هر کدبانوی تازه‌کاری هم از عهده پخت آن بر می‌آید!

 

اما بیشتر این نوع برنج‌های هندی و پاکستانی که در بازار موجود است، از نوع برنج خوب و مرغوب نیست و طعم و مزه خوبی ندارد و البته گاهی هم گفته می‌شود در مزارع آلوده کشت شده‌اند و… . اگر برنج غذای روزانه و پایه خانواده نباشد ماکارونی بهتر از بعضی از این برنج‌های خارجی است!

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت: 4:09

پسته شور زعفرانی گلستان

پسته پای ثابت آجیل ایرانی است که بدون آن آجیل حتما چیزی کم دارد. پسته‌ی «گلستان» با بسته‌بندی زیبا و مناسب هدیه‌دادن، به‌راحتی در دسترس شماست. پسته‌ی شور «گلستان» منبعی سرشار از آهن و پتاسیم است. معمولا پسته را به افرادی که از کم‌خونی شکایت دارند، پیشنهاد می‌کنند. پسته هم به صورت تازه و هم به صورت خشک‌شده قابل‌استفاده است و گاهی آن را با آب و نمک طعم‌دار می‌کنند. پسته‌ی ایران انواع مختلفی دارد که فندقی، کله‌قوچی، اکبری و احمدآقایی اصلی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. شهرستان رفسنجان و استان کرمان مراکز تولید پسته در ایران هستند و این عضو بی‌رقیب آجیل ایرانی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. آجیل و خشکبار همواره جزو محبوب‌ترین خوراکی‌ها بوده‌اند که در جشن‌ها و اعیاد پرمصرف‌اند. این خوراکی‌ها سرشار از مواد مفید برای بدن هستند؛ حتی روغن آن‌ها هم برای پوست و مو مفید است. آجیل در اعیاد و مناسبت‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما غیر از این می‌تواند میان‌وعده‌ای کامل برای بچه‌ها در مدرسه یا برای بزرگ‌ترها هنگام کار باشد. با «بسته‌ی کیلویی پسته‌ی گلستان» پسته‌های باکیفیت و بهداشتی خواهید داشت که تا مدت‌ها تمام نمی‌شود و برای پذیرایی از جمعیتی زیاد مناسب است

مصرف پسته برای پوست مفید است چون سرشار از ویتامین E است، زیرا ویتامین E پوست را از آسیب اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. پسته یکی از مغزهایی است که بیشترین مقدار فیبر را در خود دارد و می‌تواند علاوه بر بهبود هضم غذا به کاهش میزان کلسترول و قند خون کمک کند.

پسته خام به عنوان یک منبع آهن برای جلوگیری از کم‌خونی مفید است خوردن پسته نیروی جنسی و ذهن را تقویت می‌کند.

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 8 مرداد 1398 ساعت: 3:45

استفاده از ادویه یا چاشنی برای قرمه سبزی میتواند طعمی فوق العاده به آن ببخشد .

برای اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

چاشنی ها میتونه اینا باشه :

 

بعضی ها موقع تفت دادن سبزی رب آلوچه یا رب انار به سبزی اضافه میکنن و تفت میدن.

بعضی ها وسط های پخت رب گوجه رو تفت میدن و میریزن تو خورشت. من به شخصه دوست ندارم. چون رنگ قورمه سبزی باسد سیاه باش!!

لیمو عمانی رو در هر صورت حذف نکنید! لیمو رو بریزین، چاشنی دیگه هم بریزین! بعضی ها از قبل لیمو رو تو آب خیس میدن تا به اصطلاح تلخیش گرفته بشه. من نیازی ندیدم.

بعضی ها گرد لیمو میریزن. اینم میشه.

واشک ترش اگه دارین میتونین تیکه کنین بریزین تو خورشت پخته بشه و خورشت رو ترش کنه!

تمر هندی هم میشه برای ترش کردن ش استفاده کرد.

آبغوره و آب نارنج هم عالی میشه. من که خیلی دوست دارم.

 

یه موقع همه رو با هم نریزین تو قورمه سبزی ؟ !!

 

خلاصه اینا رو گفتم بدونین قورمه سبزی باید ترش باشه! حالا با هر چی که دم دستتونه!

 

روشی برای جا انداختن قورمه سبزی

 

_ اولا از کلک هایی مثل انداختن یخ تو خورشت یا ریختن آرد اجتناب کنید. قورمه سبزی باید خودش جا بیفته! رمزش هم پخت طولانی با شعله کم هست! همون قل قل خوردنهای کوچیک!

 

_ ظرفهای سفالی و سنگی که زیرش شعله پخش کن داره مناسبه واسه اینکار.

 

قورمه سبزی اصلااا نباید کم نمک باشه! در ضمن فلفل سیاه حتما بریزین. یه ادویه حیاتی تو قورمه سبزی یه. تند و خوشمزه ش میکنه.

 

فوت و فن یک قورمه سبزی توپ

 

  1. مهمترین مسئله ، ترکیب سبزی و آماده سازی شه :

 

_ اگه اسفناج اصلا نریزن، خورشت زیاد لعابدار نمیشه و آب و دون جدا میشه. اگه زیاد بریزن، طعم قورمه سبزی جالب نمیشه و همینطور موقع سرخ کردن، چون اسفناج آب میندازه، نمیزاره سبزیاتون خوب سرخ بشه و له شون میکنه. اسفناج اگه زیاد باشه خورشتتون سبز روشن میشه. در صورتیکه ماها غالبا رنگ تیره رو می پسندیم.

 

_ پیازچه حتما بریزین. خوشمزه میکنه. گشنیز هم در همین حد گفتم خوبه.

 

_ شنبلیله اگه کم باشه، قورمه سبزی اون طعم نستالژیکش رو نخواهد داشت و اگه زیاد باشه قورمه سبزی تلخ میشه.

 

_سبزی باید خوووب تفت بخوره. قشنگ سرخ بشه. بیش از حد سیاهش نکنید که تلخ میشه.

 

_اگه سبزی درشت باشه، خوب جانمی افته. خوب ریزش کنید.

 

  1. روغن مصرفی باید روغن جامد باشه! خصوصا برای سرخ کردن سبزی...میدونید که فریز کردن روغن مایع اصلا خوب نیست. درسته روغن جامد ضررهایی هم داره. ولی خب خوشمزه میکنه دیگه!

 

  1. گوشت مصرفی باید گوشت گوسفندی باشه. استفاده از چند تیکه دنده یا قلم و دنبه علاوه بر گوشت خورشتی، مزه ی خیلی خوبی به خورشت مون میده.

 

4.لوبیا :خب همه ی ما دیدیم که انواااع لوبیا ها استفاده میشه. ولی به نظر شخصی من چیتی خیلی خوشمزه تر میشه. لوبیا قرمز ولی خب خوشگل تر و نستالژیکه!

 

_ قورمه سبزی که همراه برنج کشیده شد باید ترش باشه...قورمه سبزی ای که ترش نباشه قورمه سبزی نیست!

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 297 تاريخ : شنبه 5 مرداد 1398 ساعت: 5:54

موادغذایی برای کمک به افزایش متابولیسم و کاهش وزن

متابولیسم به فرآیندی اشاره دارد که غذای دریافتی برای انجام عملکردهای ضروری به انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می شود. افزایش میزان سوخت و ساز می تواند با کمک به سوزاندن کالری بیشتر در جهت کاهش وزن مفید باشد. اگرچه تمرینات ورزشی یکی از روش های موثر برای افزایش متابولیسم است، اما برخی از موادغذایی نیز می توانند به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کنند.

 

پروتئین

براساس مجله دانشکده تغذیه در امریکا، موادغذایی با میزان پروتئین بالا اثر گرمازایی بیشتری نسبت به موادغذایی غنی از کربوهیدرات دارند. اثر گرمازایی به انرژی مورد نیاز برای هضم، جذب و دفع موادمغذی اشاره دارد. اثر گرمازایی پروتئین از انرژی یا غذای مصرفی ۲۰ تا ۳۵ درصد است، درحالیکه اثر گرمازایی کربوهیدرات بین ۵ تا ۱۵ درصد است. مطالعات نشان می دهد که مصرف غذاهایی با میزان پروتئین بالا نسبت به غذاهای کم پروتئین ممکن است باعث افزایش حس سیری شود. بنابراین کاهش کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن را به همراه دارد. از موادغذایی سرشار از پروتئین می توان به گوشت گاو بدون چربی، مرغ، بوقلمون و فرآورده های لبنی مانند ماست و پنیر اشاره کرد. همچنین گیاهخواران می توانند از توفو، تمپه، دانه ها و مغزهای آجیل استفاده کنند.

 

چای سبز

چای سبز اغلب به افزایش دهنده ی متابولیسم اشاره دارد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه بالینی، ترکیب چای سبز- کافئین ممکن است باعث ترموژنزیس واکسیداسیون چربی در مدت زمانی کوتاه شود. افزایش اکسیداسیون چربی منجر به اکسیژن رسانی بیشتر به ماهیچه ها برای فعالیت جسمی و در نهابت چربی سوزی می شود. همچنین مخلوط چای سبز- کافئین حاوی مقدار زیادی از کاتچین های چای از جمله EGCG می باشد که آنزیم های کاهش دهنده ی نوراپینفرین را مهار می کنند. این فرآیند باعث افزایش فعالیت سیستم عصبی و مغزی می شود، در نتیجه با افزایش سطح فعالیت جسمی تاثیر بالقوه ای بر چربی سوزی دارد.

 

کپسایسین

کپسایسین یک ماده شیمیایی در بسیاری از فلفل های تند است. این ماده باعث افزایش مصرف انرژی و سطوح چربی سوزی می شود. براساس مطالعه انجام شده بر روی موش ها، مصرف فلفل چیلی (فلفل قرمز تند) با افزایش متابولیسم چربی و لیپید، باعث کاهش سطوح چربی می شود. از مواد غذایی حاوی کپسایسین می توان به فلفل هالاپینو، فلفل هابانرو و فلفل کاین اشاره کرد

 

رسانه دیجیتال هیرو...
ما را در سایت رسانه دیجیتال هیرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : teletexting heero بازدید : 224 تاريخ : جمعه 4 مرداد 1398 ساعت: 4:08

خبرنامه